Stress Management Kursus og Workshop
Lær at forstå, håndtere og forebygge stress

Har du brug for at komme fri af din stress, men har ikke mulighed for at følge et forløb hos en coach i løbet af dagen? Så er en aften stresshåndteringskursus eller workshop måske en god løsning for dig. Jeg tager udgangspunkt i de teknikker, jeg anvender i stresscoaching.  Du vil få gode råd til at komme af med din stress, modtage effektive værktøjer til at lære at håndtere din stress og hjælp til at forebygge stress fremadrettet. 

Hvorfor tage et stresshåndtering kursus?

Vi bliver alle udsat for stress både i vores professionelle- og i vores personlige liv. Ca. 430.000 dansker har symptomer på alvorlig stress hver dag og ca. 35.000 er sygemeldte med stress.

 

Stress er en helt naturlig reaktion på begivenheder i tilværelsen, som opleves, når ydre eller indre krav overstiger ens ressourcer. Stress opleves både fysisk og psykisk. Stress sker ubevidst og hjælper os til enten at kæmpe eller flygte i en farlig situation ved at udløse stresshormoner.

 

Det er en biologisk mekanisme der mobiliserer vores ressourcer så vi kan agere hurtigt. Kortisol og adrenalin stiger. Fedt og sukker indholdet i blodet forøges, pulsen og blodtrykket stiger, åndedrættet bliver mere intenst​, musklerne spændes​, immunsystemet styrkes og hjernen skifter til den automatiske del mens adgang til intellektet reduceres.

 

På den korte bane er kroppens stressreaktion positiv, da den hjælper os med at løbe stærkt eller at præstere i en given situation. Men når stress er langvarig og kroppen ikke når at restituere nok, efter den er blevet stresset, bliver vores krop og hjerne overbelastet og vi mærker fysiske, kognitive og adfærdsmæssige symptomer. 

 

Kognitive symptomer:

  • Tankemylder

  • Koncentrations- og hukommelsesbesvær

  • Nedsat præstationsevne

  • Vanskeligheder med at træffe beslutninger

  • Øget tendens til fejl og sjusk

 

Fysiske symptomer:

  • Hovedpine

  • Spændinger i kroppen

  • Uro i kroppen

  • Søvnforstyrrelser

  • Svimmelhed

  • Hjertebanken 

  • Trykken og smerter ved brystregion

  • Kort åndedræt

  • Mave-og fordøjelsesproblemer (diarré, forstoppelse)

  • Nedsat sexlyst og rejsning

  • Blødningforstyrrelser (kvinder)

  • Hyppige infektioner

 

Adfærdsmæssige symptomer:

  • Rastløshed

  • Ændret appetit (overspisning eller manglende madlyst)

  • Irritabilitet

  • Aggression og kort lunte

  • Nedsat empati

  • Social tilbagetrækning

  • Flere konflikter

 

I mange henseender er stress helt normalt og uundgåeligt i et moderne liv, men hvis man har en følelse af ​​at være overvældet og under markant pres i længere tid, så er det vigtigt at søge hjælp.

 

 

Stressens advarselssignaler bliver kun værre og konsekvenserne mere alvorlige og langvarige, hvis man ikke gør noget for at forebygge og håndtere sin stress.

 

På vores stress management kurser og workshops, får du mulighed for at lære hvad du kan gøre for at komme af med din stress, inden du bliver nødt til at sygemelde dig eller oplever en stresskollaps.

 

 

Du får:

  • en dybere forståelse for hvad stress er

  • gode råde til at finde ro og balance igen

  • hjælp til at identificere dine årsager til stress

  • effektive værktøjer til at forebygge stress i fremtiden

  • øvelser i gruppe til at hjælpe dig med at lave de nødvendige justeringer der skal til for at du kan blive stressfri

  • direkte kontakt til din underviser så du kan stille spørgsmål og bede om hjælp hvis du har bruge for det

 

Vi oplever høj tilfredshed blandt vores kursister.

 

Kontakt os for mere info eller læs mere om vores kurser og workshops herunder.  

Stress Kursus growlifecoaching_edited.jpg

"At deltage i den workshop var det bedste jeg har gjort for mig selv. Det har givet mig gode færdigheder til at håndtere min stress og til at forbygge den. I dag er jeg meget bedre til at sætte grænser for mig selv, at prioritere når jeg har for meget at lave og til at indføre noget mig-tid. Takket være den workshop føler jeg mig sjældent stresset mere. Mange tak Justine."

Caroline Scott

Stress Kursus - Gruppeforløb - Grow Life Coaching.jpg

Aften Kursus
Praktisk information 

Det er et 5 ugers forløb, hvor vi mødes hver tirsdag fra kl. 17.00 - 19.00. Der vil både være undervisning og øvelser i grupper af 2-3 personer. Imellem sessionerne vil man få nogle øvelser at lave derhjemme. Kurset vil understøtte dit fokus og dine bestræbelser på at skabe et nyt liv uden stress.

 

Målgruppe:

Kurset er til dig der kan mærke stress symptomer i din hverdag og som vil gerne lære at reducere, håndtere og forebygge stress på den lange bane.

 

Kursusindhold:

Modul 1:  Introduktion til stress, stress symptomer og redskaber til at komme af med din stress

  • Forstå hvad stress er og hvad den gør ved kroppen

  • Lær at identificere dine stress symptomer

  • Få redskaber til hurtigt at finde ro når du føler dig stresset

  • Få værktøjer til at reducere din stress på længere sigt

 

Modul 2: Forstå kilden til din stress og bliv proaktiv

  • Lær at gennemskue dine stress triggers

  • Få værtøjer til at øge din selvbestemmelse

  • Få hjælp til at håndtere og forebygge dine stress kilder

 

Modul 3: Lær at frigive tid, prioritere og uddelegere opgaver  

  • Identificer dine opgaver og tag stilling til dem

  • Lær at prioritere dine opgaver

  • Få hjælp til at frigive tid i din hverdag med Pareto loven

 

Modul 4: Lær at prioritere dig selv og skabe balance i dit liv for at passe bedre på dig selv, dit job og din familie.

  • Lær vigtigheden af at prioritere dig selv 

  • Find og hold fast i din indre kerne (hvem er jeg, hvad vil jeg, hvordan mærker jeg at jeg er i live, hvordan trives jeg bedst)

  • Etabler en balanceret hverdag

 

Modul 5: Arbejd med det der holder dig tilbage og skab et stressfrit liv

  • Identificer det der er svært at ændre for at leve et stressfrit liv 

  • Forstå de mekanismer der spænder ben for din udvikling

  • Bryde igennem og skab et stressfrit liv

Kursus Efterår 2021

  • Hold 8: Tirsdag den 16/11, 23/11, 30/11, 7/12, 14/12. Kurset er på Dansk

Pris (inkl. sund snacks og drinks):

1950 DKK

Adresse: 

Gammel Kongevej 3B

1610 København K

Der er plads til 10 deltagere per kursus, så reservér din plads nu hvis du er interesseret.

Aften og weekend Workshop
Praktisk information 

Denne 3 1/2 times workshop vil give dig et fundament og redskaber til bedre at håndtere stress fremadrettet. Der vil være både undervisning og øvelser i grupper af 2-3 personer. Formålet er at hjælpe dig at reducere, håndtere og forebygge stress fremadrettet.

Målgruppe:

Workshoppen er til dig der kan mærke stress symptomer i din hverdag og som vil gerne have nogle gode værktøjer til at bedre håndtere det.

 

Workshops indhold:

Introduktion til stress, stress symptomer og redskaber til at komme af med din stress

  • Forstå hvad stress er og hvad den gør ved kroppen

  • Lær at identificere dine stress symptomer

  • Få redskaber til hurtigt at finde ro når du føler dig stresset

  • Få værktøjer til at reducere din stress på længere sigt

Forstå kilden til din stress og bliv proaktiv

  • Lær at gennemskue dine stress triggers

  • Få værtøjer til at øge din selvbestemmelse

  • Få hjælp til at håndtere og forebygge dine stress kilder

Lær at prioritere dig selv og skabe balance i dit liv for at passe bedre på dig selv, dit job og din familie.

  • Lær vigtigheden af at prioritere dig selv 

  • Find og hold fast i din indre kerne 

  • Etabler en balanceret hverdag

Workshop Efterår 2021/Vinter 2022

  • Mandag den 29. November kl.17.30 til 21.00 -  på Dansk

  • Tirsdag den 11. Januar kl.17.00 til 20.30 - på Engelsk

  • Søndag den 23.Januar kl.12.00 til kl.15.30 - på Dansk

Pris (inkl. sund snacks og drinks):

400 DKK

Adresse: 

Gammel Kongevej 3B

1610 København K

Der er begrænset plads.

"Control only what you can and learn to let go of the rest"

"Dette kursus har været en øjenåbner for mig for hvad stress er og hvordan jeg egentligt gjorde mig selv stresset. I løbet af det sidste modul, indså jeg hvad der holdt mig tilbage og det hjalp mig med at ændre min væremåde og at bryde min stress cyklus. I dag er jeg meget bedre til at håndtere og forbygge stress i min hverdag. Jeg kan kun anbefale dette kursus".

Mette Schmidt